Δευτέρα 10 Ιουνίου 2013

Η ΜΥΤΙΛΗΝΗ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΜΟΥ - 4ο ΕΤΟΣ : ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΝΑΛΑΜΠΗ & ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ!!!

Το 4ο έτος σηματοδοτεί το τέλος της ακαδημαϊκής μου εκπαίδευσης!!! Το διάστημα από τον Οκτώβριο του 1992 έως την Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου 1993 που έφυγα οριστικά από την Λέσβο, σηματοδοτεί την τελευταία πράξη ή το "κύκνειο άσμα" της φοιτητικής μου ζωής!!! "Τα χρόνια που ζούσαμε" παραφράζοντας τον Ασημάκη Πανσέληνο (1903-1984), τα ανέμελα χρόνια της νιότης μου θα περάσουν ανεπιστρεπτί!!! Ποτέ όμως δέν θα μείνουν στην λήθη και δέν θα τα αποποιηθώ!!! 
Ξεκινά αυτή η περίοδος με μια νέα γνωριμία, της Γιάννας από την Κόρινθο!!!  Η Γιάννα συγκατοικούσε με την Μαρία από την Αθήνα και έμεναν κοντά στο σπίτι μου!!! Γνωριστήκαμε από τον πρώην συγκάτοικο μου, τον Κώστα που έμενε δίπλα τους και είχε σχέση με την Φωτεινή από την Εύβοια που ήταν στο έτος τους!!!
Η Γιάννα ήταν ένα καλοσυνάτο ξανθό κοριτσάκι και θα μπορούσα να πώ "άβγαλτο"!!! Της είχα κάνει τρομερή εντύπωση, εγώ ένας έμπειρος πιά φοιτητής, με τίς απόψεις μου για το Τμήμα και φυσικά με την εξωτερική μου εμφάνιση!!! Η μητέρα της - την είχα γνωρίσει σε έναν κυριακάτικο εκκλησιασμό, στον Άγιο Ιωάννη, μια μικρή εκκλησία κοντά στα σπίτια μας - με θεωρούσε ιδανικό άνθρωπο, για να βγαίνει με την κόρη της!!!
Βγαίναμε τακτικά αλλά δέν ήθελα να προχωρήσω περισσότερο!!! Σε μιά από τις τακτικές μας εξόδους, με συνόδευσε στην "ΚΛΗΜΑΤΑΡΙΑ" ένα γνωστό τότε μπουζουξίδικο της Μυτιλήνης!!! Δέν ήθελα να κάνω σχέση μαζί της και εφόσον ήταν στην αρχή και εγώ στο τέλος των σπουδών μας, δεν υπήρχε κάτι που θα μπορούσε να συνεχιστεί!!! Για να τής δώσω να καταλάβει ότι δέν είχε να περιμένει κάτι από μένα, απομακρύνθηκα και δέν την συνέχισα να βγαίνω μαζί της!!!
Αυτό το έτος είχε και πολλές υποχρεώσεις στίς σπουδές!!! Εντατική παρακολούθηση μαθημάτων και εισαγωγή νέων όπως η "Διδακτική Κοινωνικών Επιστημών", την οποία δίδασκε ένας από τους πιό καταρτισμένους καθηγητές μας, τον οποίο δεν θα ήθελα να διαψεύσω!!! Επίσης αυτό το έτος θα γνωρίσω έναν από τους πιο αμφιλεγόμενους καθηγητές μου στην "Ιστορία της Τέχνης", που το επιλεγόμενο μάθημα του η"Αισθητική", θα παίξει καθοριστικό ρόλο στο να πάρω πτυχίο!!!
Βέβαια, δέν θα εξαιρέσω άλλα δύο σημαντικής δυσκολίας μαθήματα : "Ιστορία Αρχαίου Κόσμου Ι & ΙΙ" που δίδασκε ένας επιβλητικός νέος καθηγητής, με την πτυχιακή μου εργασία, που είχε τίτλο την "Τυραννία κατά την Αρχαϊκή και Κλασσική Εποχή" - την εκπόνησα μαζί με τον Κώστα, τον πρώην συγκάτοικο μου - και "Μέθοδοι και Τεχνικές Κοινωνικών Επιστημών" που αφορούσε ένα είδος πτυχιακής, με την διαφορά ότι θα χωριζόμαστε σε ομάδες εργασίας και θα παρουσιάζαμε με την χρήση των στατιστικών δεδομένων - μέσω χρήσης για πρώτη μου φορά Η/Υ - τα αποτελέσματα της απογραφής του 1981 και τίς εκτιμήσεις μας για την κοινωνική, οικονομική, πληθυσμιακή διαστρωμάτωση και πολεοδομική εξέλιξη της Μυτιλήνη, του Πλωμαρίου, της Θερμής & του Ιερού Προσκυνήματος του Αγ. Ραφαήλ, Αγ. Ειρήνης, Αγ. Νικολάου καί αν θυμάμαι καλά της Αγιάσου!!!
Σ' αυτό το έτος οργανωθήκαμε με την καθοδήγηση της Λιάνας και της Ευφροσύνης για να δημιουργήσουμε εκδηλώσεις και να συγκεντρώσουμε χρήματα για την εκδρομή μας ώς τελειόφοιτοι του Τμήματος!!! Αρχικά προσανατολιζόμαστε για την Αίγυπτο αλλά τελικά επικράτησε η πρόταση για εννέα ημέρες στην Ιταλία!!! Στα πλαίσια των εκδηλώσεων - στίς οποίες έλαβα ενεργό ρόλο - είχαμε Bazaar και πάρτυ μασκέ στο κτίριο της πρώην Α.Τ.Ε. με αξιοπρεπή έσοδα!!!
Αυτό το ταξίδι στην Ιταλία θα σηματοδοτήσει πολλαπλά γεγονότα και θα ξυπνήσει αισθήσεις για μία τελευταία αναλαμπή στην φοιτητική ζωή μου!!! 
Στο διάστημα αυτό, υπήρχε και το "πόκερ" όπου ιδίως την χειμερινή περίοδο είχε την τιμητική του!!! Στο σπίτι μου είχε γίνει χαρτοπαιχτική λέσχη και κέντρο διερχομένων με πολλαπλό κόστος για μένα!!! Πρώτο και σημαντικό ήταν τα έξοδα φιλοξενίας, καφέδες, νερά, αναψυκτικά, ηλεκτρικό κ.α.
Δεύτερο κόστος η φασαρία και ο θόρυβος σε ώρες κοινής ησυχίας!!! Αυτό το ξεπέρασα με την άριστη σχέση που διατηρούσα με το ζεύγος των ιδιοκτητών μου που έμεναν δίπλα μου!!! Μερικές φορές ο ιδιοκτήτης, ο κ. Κώστας, έριχνε μπουνιές στον τοίχο για να κάνουμε ησυχία, τις μεταμεσονύχτιες ώρες, αλλά τον καθησύχαζε η σύζυγος του, η κ. Φιλίτσα!!! Βέβαια κι εγώ στίς γιορτές τους, έκανα τα αντίστοιχα δωράκια, τα οποία προμηθευόμουν σε πολύ καλές τιμές από τα είδη δώρων "ΑΦΡΟΔΙΤΗ" στην οδό Ηλ. Βενέζη!!! Η ιδιοκτήτρια του καταστήματος, με είχε συμπαθήσει και εγώ την είχα βοηθήσει με φίλους μου, συμφοιτητές που αγόραζαν δώρα από το κατάστημα της!!! Τρίτο και πολύ σοβαρότερο ήταν το ανθυγιεινό περιβάλλον που δημιουργούνταν από τα τσιγάρα και τις επισκέψεις στην τουαλέτα!!! Πάντως Δόξα Τω Θεώ δέν υπήρξε πρόβλημα υγείας και η Πόπη που νοίκιασε το διαμέρισμα μετά από μένα, δέν εμφάνισε πρόβλημα υγείας!!!
Η ανοχή και η υπομονή των ιδιοκτητών και η δική μου κοινωνικότητα έκαναν το σπίτι αυτό στην πραγματικότητα φοιτητική εστία και λέσχη για το έτος μου!!! Επίσης μέσα σ΄αυτό θα συνεργαστούμε για να κάνουμε τίς εργασίες που απαιτούνταν για την ολοκλήρωση των σπουδών μας, να παρακολουθήσουμε αθλητικούς αγώνες και πολλές φορές να δούμε βίντεο, εγώ και οι φίλοι μου!!! Είχε την σημασία του για μένα και μια δυο φορές, θίχτηκα από την συμπεριφορά των φίλων μου και ιδίως του Θύμιου και του Πούλιου!!! Αλλά αυτά είναι μέσα στην ζωή και όπως αναφέρει ο Αρχαίος Έλληνας Φιλόσοφος Ηράκλειτος (544-484 π.Χ.)"τα πάντα ρει, μηδέποτε κατά τ´αυτό μένειν"!!!
Τέλη Μαρτίου, αρχές Απριλίου ταξιδέψαμε 19 συμφοιτητές από το έτος μου, στην Ιταλία με το ταξιδιωτικό γραφείο "SIGNATUR TRAVEL" και αν θυμάμαι καλά στοίχιζε 180.000 δρχ. το άτομο ή 2.160.000  ιταλικές λιρέτες (ισοτιμία τότε ήταν 1 δραχμή = 12 λιρέτες)!!! Πάντως εγώ ξόδεψα 300.000 δρχ. ή 3.600,000 λιρέτες και 150.000 λιρέτες ή 12.500 δρχ. που μου δάνεισε η Όλγα από την Πάτρα τήν τελευταία μέρα παραμονής μας στην Ιταλία!!!
Ξεκινήσαμε οδικώς από την Αθήνα με Πούλμαν για Ηγουμενίτσα και από κεί με πλοίο για το Πρίντεζι ή Μπρίντιζι της Αδριατικής!!!
Στην Άρτα σταματήσαμε στο ιστορικό και θρυλικό γεφύρι, όπου μας υποδέχθηκε ο πατέρας μου!!! Εκεί καθίσαμε όλοι σ' ένα καφενείο κοντά στο γεφύρι όπου ο πατέρας μου γνώρισε τους συμφοιτητές μου και έμαθε κατά λάθος για την "βόλτα" στην Κρήτη τον Οκτώβριο του 1991. Ένιωσα αποτροπιασμό, που ένα προσωπικό γεγονός έγινε γνωστό, στον ίδιο μου τον πατέρα, από άλλον και όχι από μένα!!! Βέβαια εγώ έφταιξα που το είχα κρύψει και ο άνθρωπος έχασε κάθε εμπιστοσύνη για τον γιο του!!!
Το ταξίδι στην Ιταλία ήταν ονειρικό!!! Πήγαμε Πομπηία, Ρώμη, Φλωρεντία, Βενετία, Άγιο Μαρίνο, Ρίμινι, Πρίντεζι!!!
Στήν Πομπηία είδαμε τα αποτελέσματα της έκρηξης του ηφαιστείου του Βεζούβιου και τα απολιθωμένα κορμιά των δούλων που έμειναν να για να φυλάξουν τίς περιούσιες των πλουσίων της Πομπηίας!!! Συγκλονιστικό θέαμα και ανατριχιαστικό συνάμα!!!

Στην Ρώμη την πόλη των πόλεων και το Βατικανό, τι να πρωτοθυμηθώ!!! Τέχνη και καλλιτεχνήματα παντού, επιρροές αρχαιοελληνικής τεχνοτροπίας και παντού συντριβάνια και πλακόστρωτα!!! Μοναδικό συντριβάνι η Fontana di Trevi στην περιοχή Trevi που συναντιόνταν τρείς δρόμοι της παλιάς πόλης!!! Εκεί οραματίστηκα το μέλλον που θα ήθελα να ζήσω και έκανα την παραδοσιακή ευχή με το κέρμα!!! Επίσης η "πιάτσα ντι σπάνια" και η "Scalinata" με τα 138 σκαλιά είναι μοναδικής αρχιτεκτονικής τοπία!!! Επίσης η Αρχαία Ρωμαϊκή Αγορά, το Κολοσαίο και η Βασιλική του Αποστόλου Πέτρου είναι αφάνταστα υπέροχα και επιβλητικά!!! Το δε ξενοδοχείο Grand Hotel Ritz, ήταν πολύ πολυτελές και φανταστικό για την 3ημερη διαμονή μας!!!

Η Φλωρεντία ήταν μια παραδοσιακή πόλη με χαμηλή δόμηση και διατηρητέους οικισμούς!!! Το καμπαναριό του καθεδρικού ναού του Duomo, επιβλητικό και ανέβηκα με τον Βασίλη, τα 400 σκαλιά όπου απολαύσαμε την φοβερή θέα της πόλης!!! Κάναμε μια απόπειρα για έξοδο στην νυχτερινή Φλωρεντία!!! Βρήκαμε μία μπουάτ με χαμηλό φωτισμό και ιταλικά ερωτικά τραγούδια και μπαλάντες!!!



Επόμενος σταθμός η μαγευτική & ερωτική Βενετία, με τα κανάλια και την Βασιλική του Αγίου Μάρκου!!! Τα νερά ήταν θολά και μύριζε άσχημα!!! Μας είπε ο ξεναγός ότι την εποχή αυτή δέν ανανεώνονταν τα νερά των καναλιών και έτσι βλέπαμε τα στάσιμα και θολά χαρακτηριστικά τους!!! Εντυπωσιακή ήταν η παρουσίαση τής κατασκευής των γυάλινων κομψοτεχνημάτων Μουράνο!!! Από το φαντασμαγορικό μουσείο της ομώνυμης υαλουργίας, είδαμε δείγματα από την αρχαία Αίγυπτο μέχρι τίς μέρες μας!!! Αγόρασα για τίς αδερφές μου, από ένα σετ κολιέ και σκουλαρίκια που κόστισαν 280.000 λιρέτες!!!
Συνεχίσαμε για το παραθεριστικό θέρετρο του Ρίμινι!!! Περπάτησα στίς έρημες για την εποχή αμμουδερές πλάζ και θαύμασα την θάλασσα της Αδριατικής!!!
Τέλος επισκεφτήκαμε το Σάν Μαρίνο, το πιό μικρό κρατίδιο της Ευρώπης, σε έκταση και πληθυσμό!!! Εκεί εντυπωσιάστηκα από την τραχύτητα των ορεινών όγκων και της διαδρομής!!! Στήν δε περιήγηση μας, μου έκαναν εντύπωση οι πανοπλίες και τα αντίγραφα όπλων του Μεσαίωνα, καθώς και τα ναζιστικά αξεσουάρ!!! Επίσης έκπληξη έπαθα όταν αντίκρυσα μία ολόσωμη φωτογραφία του Δημήτρη Σαραβάκου σ΄ένα εμπορικό αθλητικό κατάστημα!!!
Τελικά επιστρέψαμε στην Ελλάδα και λόγω των γιορτών του Πάσχα στίς ιδιαίτερες πατρίδες μας!!!
Τον Μάιο του 1993 λίγο πριν την Εξεταστική του Ιουνίου, άρχισα να συνειδητοποιώ ότι η φοιτητική ζωή τελειώνει και να θέλω να ζήσω μία καινούργια σχέση!!!
Η Ιταλία με είχε ξεσηκώσει και με έκανε να επιζητώ μια νέα ερωτική σχέση!!! Η διάθεση μου αυτή, σιγονταρόταν από ένα ζευγάρι που είχε αρχίσει δεσμό στην Ιταλία, τον Βασίλη με την Λαμπρινή!!!
Στην Ιταλία πρόσεξα ή είδα με άλλο μάτι την Δήμητρα!!! Η Δήμητρα ήταν φίλη μου και πολλές φορές είχαμε αμοιβαία εκτίμηση ο ένας για τον άλλον και εκμυστηρεύομασταν τα προσωπικά μας!!! Με την Δήμητρα εξάλλου είχαμε και κοντινή καταγωγή από την Δυτική Ελλάδα!!!
Εκείνο τον καιρό είχε μόλις χωρίσει από μία σχέση της, με έναν Μυτιληνιό!!!
Υπήρχε όμως ένα  πρόβλημα!!! Το ίδιο ενδιαφέρον με εμένα έτρεφε κι ο Θύμιος!!! Έπρεπε τότε, εφόσον ήταν κοντινός φίλος μου, να τον συζητήσω και να συμφωνήσω μαζί του!!!
Βρεθήκαμε στο AMADEUS και μιλήσαμε για το θέμα - είχε προηγηθεί στο GOLD ένα μπαράκι, μια ερώτηση μου, αν ενδιαφέρετε για την Δήμητρα - εκεί του έθεσα το θέμα και του είπα να μήν πάμε να της κάνουμε πρόταση, για να μήν πληγωθεί κανείς μας!!! Ο Θύμιος δέν το δέχθηκε και επέμενε να της κάνει πρόταση για σχέση!!! Τελικά αφού είδα ότι δέν μπορούσα να τον μεταπείσω, του έδωσα προθεσμία μια βδομάδα για να της μιλήσει!!!
Με την Δήμητρα είχα άμεση επαφή λόγω της κοινής ομάδας εργασίας που είμασταν, για το Πλωμάρι και μέναμε κοντά!!! Είχα πλεονέκτημα απέναντι στον φίλο μου!!!
Ο Θυμιάκος δέν κατάφερε να πάει στο διάστημα που είχαμε συμφωνήσει!!! Είχαν περάσει πέντε μέρες από την αρχική συμφωνία και έμαθα ότι η Δήμητρα ήταν ασθενής!!! Τότε πήρα την μοιραία απόφαση και πήγα να την δω στο σπίτι της!!!
Την βρήκα σε καλή κατάσταση και καλύτερα από τον πυρετό που είχε!!! Με υποδέχθηκε όπως πάντα εγκάρδια και ευγενικά!!! Τότε ένιωσα την ανάγκη να της εξομολογηθώ ότι την βλέπω ερωτικά και θέλω να κάνω σχέση μαζί της!!! Έπεσε από τα σύννεφα, με αγκάλιασε και με φίλησε αδερφικά και νόμιζε ότι της έκανα πλάκα!!! Τελικά μου είπε ότι δέν μπορεί να δεχθεί τώρα που ολοκληρώνονται οι σπουδές μας και ότι με βλέπει σαν φίλο και αδερφό της, αλλά θα το σκεφτόταν!!!
Έφυγα προβληματισμένος και βλέπω τον Θύμιο, ασθμαίνοντα, καβάλα στο παπί του να κατευθύνεται στο σπίτι της και τον σταμάτησα!!! Του αποκάλυψα ότι της μίλησα για τα αισθήματα μου, αθετώντας την συμφωνία μας, κατά δύο μέρες και δέν υπήρχε λόγος για να της μιλήσει κι αυτός!!! Δέν με πίστεψε και πήγε αποφασισμένος για να της μιλήσει !!! Πήγανε μάλιστα στην Παναγιούδα, για καφέ, όπου το ηλιοβασίλεμα παραπέμπει σε ρομαντισμό και ερωτισμό!!!
Φαντάζομαι την Δήμητρα τι σοκ θα πέρασε, όταν δύο συμφοιτητές της, φίλοι μεταξύ τους, τήν ίδια μέρα, σε μικρή χρονική απόσταση, της έκαναν πρόταση για σχέση!!!
Δέν κάθισα με σταυρωμένα τα χέρια, περιμένοντας!!! Έστειλα τον Βασίλη και την Λαμπρινή, να ανιχνεύσουν τίς διαθέσεις της, μετά από τα συμβάντα!!! Αλλά και οι δύο μου είπαν ότι δέν ήθελε σχέση, ιδίως τώρα που υπήρχαν δύο προτάσεις και που τελειώνουμε τις σπουδές μας!!! Είχε δίκιο από όποια άποψη κι αν το δεί κανείς!!! Όμως στο πίσω μέρος του γυναικείου μυαλού υπάρχει και η προοπτική μιάς σχέσης!!! Σ΄αυτό το σημείο δέν υπήρχε ο Θύμιος, αλλά εγώ, λόγω της κοντινής μας καταγωγής και των προϋποθέσεων για συνέχιση μια σχέσης, μετά τίς σπουδές μας!!!
Παρασκευή 21 Μαΐου 1993 πήγα στο πάρτυ του Κώστα!!! Χορέψαμε με την Δήμητρα μπλούζ και την ρώτησα τι αποφάσισε!!! Μου απάντησε ότι δέν θέλει να κάνουμε σχέση και ότι δεν με βλέπει ερωτικά αλλά σαν ένα αδερφικό της φίλο!!! Μετά από την απάντηση της, δεν μπόρεσα να μείνω άλλο στο πάρτυ και έφυγα!!!
Την επομένη Σάββατο 22 Μαΐου, πήγα στο "Πάρκο" για το μεσημεριανό φαγητό - το βράδυ δέν είχα κοιμηθεί σκεπτόμενος την απόρριψη από την Δήμητρα - κάθισα και περίμενα την παραγγελία μου!!! Βλέπω από μακρυά να έρχεται η Δήμητρα και να με πλησιάζει!!! Μου είπε ότι ήθελε να μου μιλήσει ιδιαιτέρως, στο σπίτι της!!! Πήγα χωρίς να ελπίζω σε κάτι!!!
Στο σπίτι της, μου αποκάλυψε ότι δέχεται τελικά την πρόταση μου, κι αυτό με οδήγησε σε τρελή, ανείπωτη χαρά και ευτυχία!!! Φιληθήκαμε με πάθος και ερωτοτροπήσαμε σαν να μήν είχαμε ξαναζήσει τέτοιες περιπτύξεις, με άλλους!!! Εγώ είχα αποχή δύο χρόνων, αλλά εκείνη λίγων μηνών!!! Το αδερφικό και το φιλικό είχε εξαφανιστεί και ζούσαμε πρωτοφανή και πρωτόγνωρα συναισθήματα!!! Λές και είχαμε γεννηθεί ο ένας για τον άλλον!!! Γίναμε ζευγάρι κι ζούσαμε έντονα τον έρωτα μας!!!
Υπήρχε τώρα το πρόβλημα πώς θα το πάρει ο Θύμιος όταν το μάθει;;; Δέν θέλαμε σε καμιά περίπτωση να πληγωθεί και αποφασίσαμε να κρατήσουμε μυστική την σχέση μας!!!
Ο Θύμιος, την πολιορκούσε μιάς και δεν ήξερε την σχέση μας!!! Ερχόταν στο σπίτι της και εγώ κρυβόμουν στο μπάνιο!!! Τελικά βγήκα από την κρυψώνα μου και του είπαμε την αλήθεια!!! Έφυγε σε άσχημη κατάσταση και απογοητευμένος!!! Δέν ήθελα να πάρει αυτή την τροπή η αποκάλυψη της σχέσης μου, με την Δήμητρα!!! Όμως σε αυτές τις περιπτώσεις κάποιος πληγώνεται αλλά ο χρόνος και η ωριμότερη σκέψη, απαλύνει τον πόνο και φυσικά "τί είχες και τί έχασες"!!! Πιστεύω ότι το ξεπέρασε γρήγορα και με την βοήθεια του Πούλιου, της Πόπης και του Χρήστου επανήλθε στον πρότερο εαυτό του!!!
Για πρώτη φορά στην φοιτητική μου ζωή, τον Ιούνιο, νοίκιασα ένα μηχανάκι για να μετακινούμε με την Δήμητρα!!! Το νοίκιασα για ένα μήνα 25.000 δρχ. και πηγαίναμε για μπάνιο στην Θάλασσα!!! Με πήγε η Δήμητρα σε μία παραλία που έκανε μπάνιο ο πρώην της!!! Εκείνος την κοιτούσε και η Δήμητρα ανταποκρινόταν με κρυφά βλέμματα!!! Ένιωσα πολύ μεγάλη ταπείνωση αλλά κράτησα την ψυχραιμία μου!!! Της είπα ότι δέν μου άρεσε αυτή η κατάσταση και θέλω να ξέρω τί διαθέσεις έχει και αν συνεχίζει να τον σκέφτεται!!! Ήταν η πρώτη της ολοκληρωμένη σχέση με τον τύπο και όπως φαντάζεστε δέν τελειώνει τόσο εύκολα η ανάμνηση μιάς αρχής!!!
Άρχισαν οι πρώτοι τριγμοί στην σχέση μας, η οποία έγινε ευρύτερα γνωστή, στο έτος μας!!!
Μια ανάπαυλα ήταν η Εξεταστική του Ιουνίου!!! Πέρασα αρκετά μαθήματα για το πτυχίο, αλλά με χαμηλή βαθμολογία, εκτός από την Διδακτική Κοινωνικών Επιστημών που πήρα το μοναδικό μου 10αρι!!! Άφησα ή καλύτερα χρωστούσα 3 μαθήματα για τον Σεπτέμβρη, την Ανθρωπολογία της Θρησκείας Ι & ΙΙ που ήταν υποχρεωτικά και την Αισθητική που ήταν επιλογής!!!
Στίς διακοπές του καλοκαιριού κάναμε παρέα και εξόδους, με τον Βασίλη με την Λαμπρινή, το έτερο καινούργιο ζευγάρι!!! Πήγαμε μαζί στην Θεσσαλονίκη, όπου φιλοξενηθήκαμε στο διαμέρισμα που νοίκιαζαν οι αδερφές μου, στην Κάτω Τούμπα!!! Ήταν η δεύτερη φορά που πήγαινα Θεσσαλονίκη και ήταν φανταστικά, δύο ερωτευμένα ζευγάρια και μια ρομαντική πόλη!!! Πήγαμε στον Λευκό Πύργο, στα Κάστρα, στην Αριστοτέλους, στο Αρχαιολογικό Μουσείο, στο εμπορικό κέντρο Τσιμισκή - Αγ. Δημητρίου - Ελ. Βενιζέλου και φυσικά στα Λαδάδικα και τα ρεμπετάδικα της Άνω πόλης!!!
Με την Δήμητρα είχαμε επαφή και την υπόλοιπη καλοκαιρινή περίοδο!!! Γνώρισα την μητέρα της και την γιαγιά της!!! Πήγα μαζί με τον Βασίλη και την Λαμπρινή και μας έκαναν το τραπέζι!!! Φιλοξένησα κι εγώ στο πατρικό μου τα παιδιά, όπου η Δήμητρα γνώρισε τους γονείς μου και την γιαγιά μου!!! Όλα πήγαιναν τέλεια και η σχέση μας στερεωνόταν!!! Όμως δέν ήμουν σίγουρος, για την Δήμητρα και η ψυχρολουσία από την αντίδραση της με τον πρώην της με προβλημάτιζε!!! Υπήρχε και το άγχος μου για την Εξεταστική του Σεπτεμβρίου και η σχέση μου με την Δήμητρα με απορρόφησε όλη την ενεργητικότητα μου!!! Έπρεπε να συγκεντρωθώ στο διάβασμα για να πάρω το πτυχίο!!!
Τελικά μόνο αυτό δέν έκανα!!! Πήγα με την Δήμητρα στην Αθήνα και μας φιλοξένησε η αδερφή της η Ελένη, ένα ευχάριστο και όμορφο κορίτσι που υπεραγαπούσε την Δήμητρα!!! Μαζί με τον φίλο της πήγαμε στην Πλάκα και στο Μοναστηράκι και περάσαμε υπέροχα!!!
Απροετοίμαστος για τις εξετάσεις, απέμεινε μια βδομάδα για να αρχίσω να γράφω, ζήτησα από την Δήμητρα να μήν έρθει Μυτιλήνη για να μπορέσω να διαβάσω και να προετοιμαστώ απερίσπαστος!!! Ήθελε να με ακολουθήσει και τσακωθήκαμε!!! Έφυγα θυμωμένος και αποφασισμένος να μήν συνεχίσω μαζί της!!!
Στην Μυτιλήνη, βρήκα την παλιοπαρέα και αποκατέστησα τίς σχέσεις μου με τον Θύμιο!!! Θεώρησα άγονη και δεσμευτική την σχέση μου με την Δήμητρα και τής ζήτησα να χωρίσουμε!!! Ένιωθα κι ένοχος απέναντι στον Θύμιο που τον στενοχώρησα με την σχέση που έκανα με την Δήμητρα, ενώ εκείνος μου στάθηκε στα προβλήματα μου, στα πρώτα χρόνια των σπουδών μας!!!
Έγραψα στα δύο μαθήματα που είχα υποχρεωτικά, ενώ στην Αισθητική έγραψα χάλια!!! Βγαίνουν τα αποτελέσματα των υποχρεωτικών μαθημάτων και τα περνώ με 7 και 8 αντίστοιχα!!! Απέμενε η Αισθητική στο οποίο είχα αμφιβολίες για την βαθμολογία!!! Περίμενα να έρθει ο καθηγητής μου από την Αθήνα για να τον δώ προσωπικά - είχα αναπτύξει καλές σχέσει μαζί του - και να δείξει κατανόηση, λόγω του ότι από αυτό το μάθημα εξαρτιόταν το πτυχίο μου, αλλά ότι το μάθημα του το είχα επιλέξει ώς δευτερεύων, λόγω της εκτίμησης που έτρεφα στο πρόσωπο του!!!
Ήρθε ο καθηγητής μου και στην συνάντηση που είχα μαζί του, μου είπε ότι θα με κόψει!!! Τον παρακάλεσα λέγοντας του ότι από αυτό το μάθημα εξαρτώταν το πτυχίο μου και δέν είχα την οικονομική δυνατότητα - οι γονείς μου σπούδαζαν ταυτόχρονα τα τρία παιδιά τους - να μείνω πίσω ένα εξάμηνο για να το περάσω!!! Μου είπε να πάω την επόμενη μέρα, που είχε παράδοση, για να ξαναδεί το γραπτό μου και να το ξανασυζητήσουμε!!! Πήγα και παρακολούθησα την διάλεξη του για τρείς ώρες!!! Όταν πήγα να τον πλησιάσω περιστοιχιζόταν στο γραφείο του από άλλους φοιτητές και δέν μπόρεσε να μου μιλήσει!!! Αναγκάστηκα να φύγω ταπεινωμένος μιάς και δέν μου έδωσε σημασία!!! Την Δευτέρα αναρτήθηκαν τα αποτελέσματα της Αισθητικής, στην Γραμματεία και δέν είχα κουράγιο να πάω να τα δώ!!! Ήμουν στο ΦΑΝΑΡΙ και ήρθε η Βούλα με τον Πάρη από την Γραμματεία και μου ανακοινώνουν ότι πέρασα!!! Αυτό ήταν, πανηγύρισα και ούρλιαξα από χαρά!!!
Πήρα τελικά το Πτυχίο έστω και με χαμηλό μέσο όρο 6,56/10 στίς 6 Νοεμβρίου 1993!!! Η Απονομή ήταν ένα πανηγύρι και η έλευση των γονιών μου, στην Μυτιλήνη μαζί με τους γονείς και συγγενείς των άλλων συμφοιτητών μου, ήταν γιορτή!!! Δικαιώθηκαν οι κόποι και οι στερήσεις τους για να με σπουδάσουν!!! Γνώρισαν τους άλλους γονείς των συμφοιτητών μου και ένιωσα περηφάνια πους τους είχα κοντά μου, σ΄αυτή την σημαντική στιγμή της ζωής μου!!!
Μοναδικό μελανό σημείο ήταν η αποτυχία των φίλων μου Θύμιου και Πούλιου που δέν πήραν τότε το πτυχίο τους!!! Αλλά αυτό δεν θα αργήσει να γίνει και από κεί και ύστερα θα αρχίσει μια φιλική, σχεδόν αδερφική σχέση μαζί τους!!!
Εδώ κλείνω την απομνημόνευση της φοιτητικής μου ζωής!!! Η αξία και τα διδάγματα της σε μένα θα μείνουν άσβεστα στο μυαλό και στην καρδιά μου._

2 σχόλια:

  1. Χείμαρρος. Ποταμός. Τι να πρωτοσχολιάσω;
    Να, προχτές μιλούσα με τον Θύμιο και μου έλεγε πόσο είχε στενοχωρηθεί τότε, αλλά και πόσο γελάει τώρα όταν θυμάται την ιστορία με τη Δήμητρα. Αλλά είχε ξεχάσει εντελώς τον καφέ στην Παναγιούδα. Πως τα θυμάσαι όλα αυτά;
    Επίσης μου έλεγε ότι καθυστέρησε έναν ολόκληρο χρόνο να πάρει το πτυχίο του γιατί ντρεπόταν να μιλήσει στην καθηγήτρια που τον άφησε και πόσο λάθος ήταν αυτό τελικά. Πάντως μου παραδέχθηκε ότι πέρασε χαριστικά το τελευταίο μάθημα γιατί ήταν φαντάρος και δεν είχε διαβάσει καθόλου.
    Η εκδρομή στην Ιταλία θα μου μείνει για πάντα. Ήταν φανταστικά! Ήταν η πρώτη φορά που ταξίδευα στο εξωτερικό και η Ιταλία μ’ άρεσε τόσο πολύ! Και αντίθετα μ’ ότι πιστεύεται, είδα ότι είναι πολύ διαφορετική απ’ την Ελλάδα.
    Παλιόφιλε, πρέπει να σ’ ευχαριστήσω γιατί μου θύμησες πολλά πράγματα που είχα ξεχάσει αλλά κυρίως γιατί και εσύ βοήθησες να γίνουν εκείνα τα καλύτερα χρόνια της ζωής μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Όπως λέει και το τραγούδι των Κατσιμιχαίων

    "Τα φέραμε από δω τα φέραμε από κει
    άντε ξανά τα ίδια τα ίδια απ’ την αρχή
    τα φέραμε από δω τα φέραμε από κει
    εγώ ξανά στο τίποτα στο γενικά εσύ, στο γενικά

    Νύχτες δίχως όνομα νύχτες χωρίς σκοπό
    χαμένοι από χέρι χαμένοι και οι δυο
    ανόητες αγάπες ανόητα φιλιά
    λόγια λόγια λόγια λόγια ψεύτικα

    Τώρα τι να σου πω τι να μου πεις κι εμένα
    έτσι όπως παίξαμε κι οι δυο με ζάρια πειραγμένα
    τα φέραμε από δω τα φέραμε από κει
    εγώ ξανά στο τίποτα στο γενικά εσύ στο γενικά

    Νύχτες δίχως όνομα νύχτες χωρίς σκοπό
    χαμένοι από χέρι χαμένοι και οι δυο
    ανόητες αγάπες ανόητα φιλιά
    λόγια λόγια λόγια λόγια ψεύτικα

    μας αντιπροσωπεύουν απόλυτα οι στίχοι αυτοί, φίλε μου στο θέμα της Δήμητρας, αλλά και τίς Χριστίνας εμένα!!!
    Πάντως όσες πέρασαν από την ζωή μου, μετά από μένα, παντρευτήκαν και κάνανε οικογένεια!!! Λές να είναι τυχαίο ή συμπτωματικό;;; Δέν νομίζω, έχω την εκτίμηση ότι όσα ζήσανε μαζί μου ήταν τόσο συγκλονιστικά και θυελλώδη που ένα απάνεμο λιμάνι όπως η συζυγική σχέση, ήταν αυτό που θα τίς ανακούφιζε και θα τίς έδινε ασφάλεια και σιγουριά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή