Παρασκευή 7 Ιουνίου 2013

Η ΜΥΤΙΛΗΝΗ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΜΟΥ - 3ο ΕΤΟΣ "ΕΝΔΟΣΚΟΠΗΣΗ & ΑΠΕΞΑΡΤΗΣΗ"

Το 1ο έτος ήταν ένα έτος πρωτόγνωρων εμπειριών για μένα, έπεσα από το Έβερεστ στον Καιάδα και σώθηκα!!! Το 2ο έτος ήταν το καταστάλαγμα των επιλογών μου και η αρχή της συνειδητής πορείας μου προς το μέλλον!!!
Το 3ο έτος (10ος 1991 έως 9ος 1992) θα εμπεδωθεί σε μένα ο ρεαλισμός και θα αποκρυσταλλωθούν οι ιδέες μου, για το τι κάνω, πώς το κάνω και γιατί το κάνω!!!
Τον Οκτώβριο ήρθε νέα "φουρνιά" φοιτητών!!!
Αρχικά με ειδοποίησε ο σπιτονοικοκύρης μου ότι έμενε μια φοιτήτρια από την Ηγουμενίτσα στην γειτονιά και δή στο παλιό διαμέρισμα που συγκατοικούσε ο Θύμιος με τον Μανώλη!!! Πήγα προσποιούμενος ότι αναζητώ τα παιδιά και ανέβηκα στο διαμέρισμα για να γνωρίσω την κοπέλα που έμενε εκεί!!! Τελικά είδα μια άλλη κοπέλα που την έλεγαν Σούλα από την Θεσσαλονίκη!!! Ήταν ένα μελαχρινό, δροσερό κορίτσι, με σγουρά μαλλιά, που θα προκαλέσει αθέλητα, έναν έντονο ανταγωνισμό από άλλους συμφοιτητές μου για να την κατακτήσουν ερωτικά, τους λεγόμενους "Σουλιώτες"!!! Διεκδικητές της Σούλας ήταν σχεδόν όλοι οι αδέσμευτοι συμφοιτητές μου : Κώστας, Σταύρος, Χρήστος, Βασίλης, Διονύσης, οι βασικοί και όλοι οι υπόλοιποι μεταξύ των οποίων κι εγώ δέν θα λέγαμε όχι για την Σούλα, αλλά μέναμε θεατές των γεγονότων!!!
Στην Σούλα είπα ότι σκοπός της επίσκεψης μου ήταν να γνωρίσω μια κοπέλα από την Ηγουμενίτσα και έτσι γνώρισα την Βέτα!!! Η Βέτα ένα καλοσυνάτο ευαίσθητο πλάσμα, μόλις είχε πρωτοέρθει με την μητέρα της στην Μυτιλήνη και είχε απορίες για όλα όσα συμβαίνουν στο Παν/μιο και ιδιαίτερα στο Τμήμα!!! Έμεινα αρκετή ώρα για να την ενημερώσω και να την κατατοπίσω για τίς σπουδές μας και κυρίως για τίς προοπτικές μας, μετά το πτυχίο!!!
Στο Δημοτικό Θέατρο που λειτουργούσε υπαίθρια καφετέρια, τίς επόμενες μέρες, γνώρισα την Πόπη και την Δήμητρα από την Πρέβεζα, που συγκατοικούσαν!!! Δύο γλυκύτατα κορίτσια αλλά του "ύψους και του βάθους" η Πόπη ήταν λίγο εύσωμη, ενώ η Δήμητρα κοντούλα και αδύνατη!!! Συστηθήκαμε και από τότε κάναμε πολύ παρέα!!!
Η Δήμητρα κάποια μέρα έφερε στην παρέα, την αδερφή της, την Ντίνα που εργαζόταν νοσηλεύτρια στην Αθήνα!!! Πίναμε καφέ στον ημιόροφο ενός ταχυφαγείου "TIME OUT" !!! Η Ντίνα ήταν μια  όμορφη, ξανθή κοπέλα, που εξέπεμπε άμεσα σε μένα διάθεση για ερωτικό κυνήγι!!! Προθυμοποιήθηκα, με την ευγενική χορηγία του Θύμιου να την κυκλοφορήσω, με το παπί του, στην πόλη!!! Κινηθήκαμε κατά μήκος της προκυμαίας και ήταν τόσο διαχυτική μαζί μου, που δέν δίστασα να την πάω στο σπίτι μου!!!
Στο σπίτι μου τίς έδειξα φωτογραφίες και μιλήσαμε για μας!!! Μου μίλησε για μία αποτυχημένη πολυετή σχέση της και εγώ για τα δικά μου!!! Δέν έγινε τίποτε άλλο μεταξύ μας, ενώ θα μπορούσε να είχε συμβεί!!! Η αναφορά της στην προηγούμενη σχέση της, μου άλλαξε την διάθεση!!! Σεβάστηκα το προσωπικό της πρόβλημα και δέν είχα πρόθεση να την πληγώσω κι εγώ!!! Είναι τέτοιος ο χαρακτήρας μου που δέν κάνω έρωτα μόνο και μόνο για να επιβεβαιώσω τον Ανδρισμό μου ή να ικανοποιήσω τίς ορέξεις μου!!!
Το βράδυ κλείσαμε τραπέζι στον "ΙΣΤΟ" ένα πολύ ωραίο κέντρο, μικρό σε χωρητικότητα αλλά ζεστό, με ζωντανή μουσική και ποιοτικό μενού!!! Επιδόθηκα στίς χορευτικές επιδείξεις μου και της χάρισα ένα ζεϊμπέκικο!!! Αυτό ήταν το φινάλε μια απροσδόκητης γνωριμίας!!!
Σημαντική για μένα ήταν και η προσέγγιση ενός Πνευματικού Ανθρώπου, του ιερέα του Αγίου Θεράποντα, Πατέρα Αθανάσιο, ενός παπά που τιμάει το σχήμα του και τον ρόλο του, αντιπαλεύοντας τήν ηθική κατάπτωση και την προσπάθεια για υλική ευδαιμονία που κυριαρχεί σε όλους μας!!! Εμένα με βοήθησε να ορθοποδήσω από τίς αδυναμίες και τα πάθη μου!!! Βρήκα στο πρόσωπο του έναν αξιόπιστο συνομιλητή και αρωγό στίς πνευματικές μου ανησυχίες!!! Συμμετείχα στίς κατηχήσεις του και μου έκανε την τιμή να λειτουργήσει το Ιερό Μυστήριο του Ευχελαίου στο πρώτο διαμέρισμα που έμενα και να τον έχω εξομολογητή μου, για το υπόλοιπο διάστημα στην Μυτιλήνη!!!
Νέα πρόσωπα θα γνωρίσω και νέες καταστάσεις θα δημιουργηθούν το έτος αυτό!!! Νέα πρόσωπα, τέσσερα κορίτσια που θα έρθουν για σπουδές : η Λευκοθέα με την Λαμπρινή από τα Γιάννενα, η Ζαχαρούλα από την Κοζάνη και η Νούλη από την Καβάλα!!! Νέες καταστάσεις θα είναι : ο Πούλιος χωρίζει από την Μαρία και αρχίζει ένα μακροχρόνιο δεσμό με την Πόπη από την Πρέβεζα που θα τον σημαδέψει για όλη την υπόλοιπη ζωή του!!! Επίσης ο Θύμιος εκδηλώνει ενδιαφέρον για την Ζαχαρούλα και καταστρώνει σχέδιο για να την προσεγγίσει!!! Εγώ επιδιώκω να γνωρίσω καλύτερα την Νούλη αλλά δέν καταφέρνω τίποτα!!! Πάντως τα κορίτσια αυτά, μας φιλοξένησαν πολλές φορές στο σπίτι τους και κάναμε παρέα, αλλά μέχρι εκεί!!!
Στίς 25 Νοεμβρίου 1991 έχουμε τριπλό πάρτυ στου Κόρακα!!! Γιορτάζουν τα γενέθλια τους η Βούλα από την Γερμανία - η Βούλα είχε σχέση και συγκατοικούσε με τον Πάρη από τον Βόλο καθ' όλη την διάρκεια των σπουδών μας- ο Χρήστος και ο Πούλιος!!! Μαζευτήκαμε όλοι οι γνωστοί συμφοιτητές εκεί καθώς και τα κορίτσια που προμνημόνευσα!!! Εκεί είχε σκοπό κι ο Θύμιος κάτω από το χαμηλό φωτισμό και την αισθησιακή μουσική μπλουζ, να κάνει πρόταση στην Ζαχαρούλα!!! Τελικά η διστακτικότητα του και η πρωτοβουλία που παίρνει ένας άλλος συμφοιτητής μας, ο Βασίλης, να χορέψει μαζί της, οδήγησαν σε οικτρή αποτυχία την προσέγγιση!!! Η Ζαχαρούλα χόρεψε όλο το βράδυ με τον Βασίλη και ο Θύμιος απαρηγόρητος "έπιασε πάτο"!!! Τελικά η Ζαχαρούλα δέν έμεινε πολύ στην Μυτιλήνη, έφυγε μετά από λίγο καιρό για να ξαναδώσει Πανελλαδικές!!! Δέν την ξαναείδα από τότε, αν και μου χρωστάει τα βιβλία της Μακροοικονομίας και του Τζ. Λίνχαρντ "ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ" τα οποία δέν τα ξαναπήρα πίσω ποτέ!!!
Το ίδιο χρονικό διάστημα αποκαταστάθηκαν οι σχέσεις μας και με τα κορίτσια του έτους μου, την Πίτσα, την Δήμητρα, την Στέλλα, την Ελένη, την Πόπη και την Γιώτα!!!
Επίσης στο έτος αυτό θα λειτουργήσει και το σύστημα των Κατευθύνσεων στίς σπουδές μας : 1η Κοινωνική Ανθρωπολογία, 2η Ιστορία, υπήρχε και 3η αλλά δεν θυμάμαι την επωνυμία της!!! Αυτές οι κατευθύνσεις, είχαν δημιουργηθεί για να "χρυσώσουν το χάπι" και να διασκεδάσουν την αντίδραση μας, με την απώλεια της Ιστορίας από τον τίτλο του Τμήματος και του πτυχίου!!! Βέβαια πήρα την κατεύθυνση της Ιστορίας η οποία είχε τα περισσότερα μαθήματα Ιστορίας, αν και τελικά δέν φαινόταν πουθενά επίσημα η εξειδίκευση των κατευθύνσεων!!! Θεσπίστηκε ο τύπος ν+1 στα μαθήματα που θα γράφαμε στίς εξεταστικές, δηλαδή για να εξεταστούμε στο μάθημα π.χ. Ελληνικής Εθνογραφία ΙΙ έπρεπε να περάσουμε την Ελληνική Εθνογραφία Ι κ.ο.κ. Ακόμη θα λειτουργούσε το σύστημα των Τεστ - Προόδων ενδιάμεσα στο εξάμηνο των σπουδών, πριν τις εξεταστικές για να ενισχύσουν την τελική βαθμολογία μας!!! Όμως και αυτοί οι νεωτερισμοί δεν θα οδηγήσουν σε αναβάθμιση των σπουδών μας, αλλά σε ένα πλήρη εφησυχασμό μας (τους πρώτους φοιτητές της Κοινωνικής Ανθρωπολογίας στην Ελλάδα)!!!
Η προσωπική μου ζωή δέν είχε τίποτε αξιοσημείωτο περιστατικό για να απομνημονεύσω, εκτός από μία ερωτική εξομολόγηση νέας φοιτήτριας που δεν την είχα πάρει στα σοβαρά!!! Η κοπέλα αυτή θα μου γράψει μιά ερωτική επιστολή και θα μου εκφράζει τον έρωτα της για μένα!!! Θα συναντηθώ και θα μιλήσω μαζί της, αλλά δέν ήθελα να κάνω σχέση και θα τερματίσω κάθε ελπίδα της!!!

2 σχόλια:

  1. Οι καταιγιστικές αποκαλύψεις συνεχίζονται… Βέβαια ήξερα για πολλά απ’ αυτά αλλά είχα ξεχάσει και πολλά.
    Π.χ. είχα ξεχάσει ότι το πρωί του ευχελαίου είχα έρθει στο σπίτι και ακούγοντας τις ψαλμωδίες φοβήθηκα μην έγινε τίποτα κακό, μην πέθανε κανένας ας πούμε.
    Θυμάμαι που σε λοιδωρούσα που πήγες στο σπίτι των φίλων μας με πρόφαση τάχα να τους δεις αλλά με πραγματικό σκοπό να εξακριβώσεις περί των νέων ενοίκων, φωνάζοντας «Θύμιο! Μανώλη! Που είστε;».
    Όπως θυμάμαι και τη βραδιά στον «Ιστό» αφού είχα φωτογραφίες από το γεγονός.
    Μπα, δεν το ‘ξερα ότι δεν θα ‘λεγες όχι να γινόσουν και εσύ «Σουλιώτης». Εγώ πάντως πίστευα ότι και η ίδια η Σούλα έπαθε πλάκα με το σουξέ που είχε.
    ΥΓ: Η 3η κατεύθυνση νομίζω ήταν «Πολιτισμού & Επικοινωνίας».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θυμάσαι ποιοί είμασταν στο Ευχέλαιο; εγώ θυμάμαι την Δήμητρα, την Πίτσα, την Μαρία με την Εύη, την Γιώτα με την Πόπη, την Στέλλα, τον Μανώλη, τον Πούλιο, τον Κώστα φυσικά, εσένα και εμένα!!! θυμάμαι την εντύπωση που έκανε στην Δήμητρα ο πατήρ Αθανάσιος που του ζήτησε να κάνει Ευχέλαιο και στο σπίτι της!!! Το μυστήριο το έκανα για να εξιλεωθώ από το αμάρτημα της μοιχείας που είχα διαπράξει!!!
    Η Σούλα είχε απηυδήσει με το κόλλημα κυρίως του Σταύρου & του Κώστα, οι οποίοι μπούκαραν ένα βράδυ στο σπίτι μου ψάχνοντας τον Βασίλη!!! Ο Βασίλης είχε αφήσει το παπί του απέναντι από το σπίτι μου και είχε πάει στην Σούλα!!! Ο δε Χρηστάρας ερχόταν με τα πόδια από του Κόρακα για να δεί την Σούλα!!! Η κοπέλα δέν άντεξε τέτοιο & τόσο ενδιαφέρον που πήρε των οματιών της και έφυγε για την Κρήτη!!!
    Έχεις δίκιο για την επωνυμία της 3ης Κατεύθυνσης, κάτι σαν 5η Δέσμη μου θύμιζε και είχε ισομερή μαθήματα Ιστορίας και Ανθρωπολογίας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή