Τρίτη 8 Ιουλίου 2014

Λόγια ανδρών επιφανών: «Η ενέργεια δεν είναι κοινωνικό αγαθό», Ταμήλος Μιχαήλ, μέλος του ελληνικού κοινοβουλίου.



… Και ως μέλος του ελληνικού αντιπροσωπεύει το ελληνικό έθνος, δηλαδή όλους μας (Προσοχή! Το ελληνικό έθνος και όχι τον νομό – εκλογική περιφέρεια, πως το λένε τώρα; - Τρικάλων όπου εκλέγεται, ούτε τους 5.288 ψηφοφόρους του).
Αυτά έχει η έμμεση και αντιπροσωπευτική δημοκρατία και δεν γίνεται και αλλιώς, η άμεση δημοκρατία υπάρχει μόνο στο μυαλό κάποιων (όχι απαραίτητα αναρχικών) θεωρητικών.
Ναι, θα πουν μερικοί, αλλά το επίπεδο του λαού είναι καλύτερο απ’ αυτό των 300 εκπροσώπων του, δεν γίνεται αυτοί να αποτελούν αντιπροσωπευτικό δείγμα του ελληνικού λαού μπλα μπλα.
Εγώ την άποψή μου την έχω πει και παλιότερα, αν κοιτάξουμε στον καθρέφτη θα δούμε τους ανθρώπους που μας εκπροσωπούν στη Βουλή.
Τι είναι οι 300 βουλευτές; Σάρκα απ’ τη σάρκα της κοινωνίας μας. Καλοί όσο καλοί ήμαστε και εμείς και κακοί το ίδιο.
Τι να λέμε τώρα; Για μένα η κάθε κοινωνία και χώρα έχει τους εκπροσώπους (κάθε είδους εκπροσώπους) που της ταιριάζουν.
Πιστεύω ότι υπάρχουν και οι εξαιρέσεις αλλά αυτοί δεν εκτίθενται στην έγκριση ή την αποδοκιμασία των υπολοίπων δια της ψήφου των (χαζοί είναι;) και αν καμιά φορά μπαίνουν στη διαδικασία της συμμετοχής στα Κοινά, το πιθανότερο είναι να μην εκλεγούν και τους τρώει το σκοτάδι…
Γιατί; Γιατί προφανώς δεν έχουν αυτό το «κάτι» που εκτιμάει ο ψηφοφόρος όταν δίνει το σταυρουδάκι του.
Αυτό το κάτι όμως διέθετε αρκούντως ο Μιχάλης Ταμήλος (και αυτό δεν είναι ούτε πλάκα ούτε ειρωνεία).
Επειδή είναι συμπατριώτης μου ξέρω ότι διετέλεσε Δήμαρχος Τρικκαίων για δυο τετραετίες ενώ με το που αποφάσισε να μετακινηθεί στην κεντρική πολιτική σκηνή της χώρας, εκλέχθηκε αμέσως Βουλευτής.
Ε, πώς να είναι πλάκα το ότι έχει αυτό που θέλει ο ψηφοφόρος αφού εκλέγεται όπου συμμετέχει;
Βέβαια εντάξει, αυτό το «Θα διώξουμε την Τρόικα, όπως ο Οδυσσέας έδιωξε τους μνηστήρες της Κλεοπάτρας» δεν ήταν ακριβώς σωστό αλλά για ρωτήστε στα καφενεία, ή όπου αλλού συχνάζει ο κόσμος τελοσπάντων πάντων, για να δείτε πόσοι ξέρουν πως έλεγαν τη γυναίκα του Οδυσσέα.
Αλλά για άλλο λόγο ξεκίνησα αυτήν την ανάρτηση σήμερα.
Εντάξει, πες ότι το «Οι μνηστήρες της Κλεοπάτρας» ήταν αυτονόητο πως ήταν λάθος γι’ αυτό και γελάσαμε λίγο αλλά να δεις που με το άλλο που είπε, ότι η ενέργεια και το ηλεκτρικό ρεύμα δεν είναι κοινωνικό αγαθό και απόδειξη είναι ότι μπορείς να ζεις με τη γκαζόλαμπα όπως παλιά στα χωριά, μπορεί να συμφωνούν και κάμποσοι.
Νομίζω δε ότι εκείνος ο φίλος μου, τέως ιδιοκτήτης καφενείου, που μου είχε πει όταν συζητήσουμε περί ευρώ και Ευρώπης «Τι τα θέλουμε τα λεφτά; Θα έρχεται εδώ ο κόσμος, θα μου δίνει 2-3 αυγά και θα του φτιάχνω έναν καφέ» θα συμφωνούσε με τον Μιχάλη Ταμήλο.
Πώς να μιλήσεις σοβαρά και για τα δύο; (για το ηλεκτρικό ρεύμα και τα αυγά).
Τι επιχειρήματα να βρεις τώρα για να αποδείξεις το αυτονόητο; Ότι η ενέργεια είναι κοινωνικό αγαθό; Σηκώνεις τα χέρια ψηλά.
Ακριβώς όμως επειδή είναι κοινωνικό και απαραίτητο αγαθό δεν θα πρέπει να χρησιμοποιείται ως μοχλός πίεσης από κάποια κοινωνική ομάδα για να κερδίσει κάτι.
Γιατί τις συνέπειες θα τις υποστεί άλλη κοινωνική ομάδα (ή άλλες κοινωνικές ομάδες).
Και εντάξει, πες ότι εγώ και όσοι έχουν τα ίδια χάλια με μένα και δεν μπορούμε χωρίς air condition τώρα το καλοκαίρι ή δεν μπορούμε να περπατάμε στα σκοτάδια, δεν μετράμε.
Αλλά οι επαγγελματίες που χρειάζονται το ρεύμα στις δουλειές τους; Πως θα μαγειρέψουν οι ιδιοκτήτες απ’ τα εστιατόρια και τις ταβέρνες; Και αυτοί που έχουν εμπορεύματα χιλιάδων ευρώ στα ψυγεία;
Καλά να πάθουν θα πει κάποιος. Μαγείρευαν με ρεύμα ή είχαν ψυγεία στα χωριά τους οι παππούδες τους;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου